luni, 29 iunie 2009

Cum aratam ca suntem oameni?

Am revenit la gradina zoologica de la Bucov dupa foarte multi ani, cred ca aveam o teama in a da piept cu realitatea, imi aduceam aminte imaginea custilor deplorabile in care erau tinute animalele. Am gasit in schimb altceva, am gasit pasunea unor oameni care usor usor au reusit sa mareasca tarcurile, care cu ajutorul fondurilor europene construiau acum adaposturi asa cum vedem la televioz. Au fost construite adaposturi noi pentru lei si pentru ursi, cu multa verdeata si bazine mari cu apa, o diferenta de la cer la pamant fata de vechile lor custi de 3x3m betonate in totalitate. Terenul de joaca pentru copii arata si el mai bine ca niciodata. In curand puteti sa ii duceti pe cei mici la o plimbare cu poneiul, in timp ce scriu se amenajeaza un tarc pentru asa ceva.

Din pacate nu e totul atat de roz, mai sunt doua specii de urs care inca traiesc in vechile lor custi, sunt animale batrane care nu au cunoscut altceva.
Fonduri nu sunt suficiente pentru a hrani animalele, primavara cand am fot eu prima data, si cand vizitatori nu prea erau, cele mai multe animale mancau paine uscata.

Stiu ca e greu sa strangi cativa bani pentru a face o donatie, mai ales ca exista teama ca banii nu vor ajunge unde trebuie dar sunt alte metode, in primul rand vizita voastra aduce cativa banuti (pretul platit pentru intrare e derizoriu: 5 lei adultii si 2 lei copii, elevii si studentii), in al doi-lea rand pufuletii sau alte chestii de rontait nu fac bine dar un kilogram de mere, de morcovi sau ce mai aveti prin curte pe la bunici va fi bine primit.

Orice ati alege eu zic ca merita sa faceti o vizita pana acolo, mai ales in timpul saptamanii e un loc foarte placut si linisit.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu